söndag 16 februari 2014

Hjo-Hjo

Idag är vår valp fyra veckor – Hjo-Hjo heter han. Alltså, vi vet vad han heter men inte vem han är. Vi gjorde nämligen ett besök idag på kenneln tvärs över sjön och inte är jag människa att välja ut en av dessa fem killar. Söta var de allesammans men ingen klev fram och berättade för oss: Hjo-Hjo, det är jag! Men om någon väljer före och vi i mitten har vi två eller tre att ta ställning till. Det får gå. Husses scarf blev illa åtgången tämligen omgående. Vi får ge oss till tåls några veckor till.

I Motala satt vi stumma i bilen, lyssnade på herrstafetten, drack kaffe och åt tunnbrödsmackor. Vi hade det rätt bra i snålblåsten vid Motala ström. Tittar på bilderna och förundrar oss över att man nu för tiden måste knäppa tio innan ett känns bra.

När vi närmar oss Hjo kliver sex rådjur ut på vägen. I sakta mak. Det var bra nära att vi fick med oss en rådjurssadel hem.
               









8 kommentarer:

  1. Åh! Jag känner igen er vånda. En vecka innan valpen skulle komma visste vi ännu inte vilken vi skulle få. SÅ spännande! Nästan alltför spännande.

    SvaraRadera
  2. Oj så många sötisar där , jag minns när vi valde vår hund ,hon som födde upp dom sa att jag skulle ha den som var mest svart för att jag hade svart hår ,när vi skulle åka hem kom den som var mest svart efter oss ,precis som om hon förstod att det var vi hon skulle till .Så några veckor senare kom hon hem till oss ,Ha en fin vecka ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt! Här var alla lika svarta och söta. Jag tror det blir bra till slut.

      Radera
  3. Den lille söte ensamme på bilden till höger ser ut att tillhöra er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bara meddela att alla var lika söta. Så det så.

      Radera
  4. Vi hittade din blogg via 'Brev från Servian'. En trevlig blogg du har. Och vilka fina labbe-valpar. Härligt att få välkomna en sådan liten fin kille i familjen. Vi som skriver är en collie-flicka och en golden-flicka, fast med hjälp av matte förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Tror att vår labbe blir lika glad i bad som Hilda. Och glad i mat. Nu ska jag läsa vidare om hundarna Edith och Hilda.

      Radera