fredag 13 juni 2014

Interference

Jo, Hjo-Hjo tycks gilla lecakulor. Så nu har Operation lecasanering inletts. Bloggaren ställer sig på knä och hittar utan vidare trettiofem kulor i nya spaljeplanteringen, mysko. Måste ha funnits där sedan tidigare. Inte underligt att det har knastrat om hunden mest hela tiden. Skärpning Hjo-Hjo Pettersson Myhrberg. I denna familj sköter vi tänderna, och ska så göra även fortsättningsvis.

Susan kom på besök igår, en kvinna som kan tala med hästar. Hjo-Hjo blir upprymd och ramlar runt och hoppar hopp, inga fyra tassar i marken här inte. Tydligen talar hon lika bra med hundar för hon gör domartecknet för interference bara och hunden sätter sig per omgående på sin lilla rumpa. Wow, hur gick det där till?

Susan talar med hund
Och fotbolls-VM inleddes utan Zlatan Ibrahimović. Lite trist eftersom turneringen denna gång kan ses på TV även i Hjo. Som ju bekant inte var fallet med vinter-OS. Se Os utan TV. Men det kan ha sina fördelar det med. Man slipper bli sur, arg och besviken. Och bitter och fly förbannat. Ja, ni hör själva. För bloggaren är det en välsignelse att VM avgörs utan Zlatan och övriga svenska morske män.




18 kommentarer:

  1. Valpsäkra hemmet är väl lite sent påtänkt nu, Hjo-Hjo har väl redan hittat det mest spännande och förbjudna redan.... Husse får jobba som tusan och vara beredd på det mest oväntade. Eller kanske rättare sagt... på det mest väntade ;)
    Jyckar i den åldern brukar kunna hålla sina hussar och mattar "i trim"!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid är det något. Men lecakulorna kan ändå saneras.

      Radera
  2. Jag löser det smidigt och hejar på Brasilien eftersom sonen bor där!

    Precis så som ert besök gjorde så gör också tränarna på brukshundsklubben. På två röda får de den ystraste hunden att gå som en primadonna! Lika imponerande varje gång man ser det :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kurs börjar efter midsommar. Spännande.

      Radera
    2. Blir säkert lärorikt på många vis!

      Radera
    3. Tror det, han verkar rätt mottaglig och läraktig just nu.

      Radera
  3. Jag är glad att jag numera har två hemländer att heja på. Mitt nya hemland brukar klara sig "hyfsat" i fotbollssammanhang, medan det går lite bättre för mitt gamla hemland i vinter-OS.
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Störste dopingdopade Johann Mühlegg var tysk men tävlade för Spanien några år. Tråkigt för Spanien får man väl säga. Apropå vinter-OS.

      Radera
    2. Hmm... Det gick väl kanske inte sådär jättejättebra för mitt nya hemland i deras specialgren... Kanske kommer det en ny "Mygel" till nästa vinter-OS istället?
      ;-)

      Radera
    3. Jag gillar tyskarnas sätt att spela fotboll, det lag de haft nu i några år. Pang, pang, bom, bom, för att tala med Tommy Söderberg.

      Radera
  4. Jaha, lite jobb för resten av familjen när unge herr Hjo Hjo inte vet sitt eget bästa.
    Det osade en del i vårt hus redan i första matchen! Hoppas alla arenor håller så att det blir en fest till slut! Jag såg den förra kommentaren och tänker då på stackars Elofsson som blev helt knäck av Tysk-Spanjoren...
    Svar.Fågelholken hänger ca 4 meter från vårt uterum och vi har följt den lilla blåmesfamiljen några veckor nu. Kameran ligger alltid på pass om det skulle behövas. Jag "ramlade" rakt in i flytten och behövde inte vänta alls på den stora stunden! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Elofsson blev aldrig sig själv igen. Om Mühlegg tycker vi inte.

      Radera
  5. Vissa har förmågan att tala med hästar och även andra djur. :) Det gäller bara att "prata" på rätta sättet.
    Jag har inte alls följt VM-kvalet så jag visste faktiskt inte ens att Sverige inte var med i VM. Såg det igår på nätet. Sverige är inte riktigt samma stora idrottsnation numera som tidigare - tennis, fotboll, slalom, skidor osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, Stenmark, Borg och Svan är inte lätta att ersätta. Jo, vissa tycks kunna ta djur på rätt sätt.

      Radera
  6. Kasper älskade bokryggar som valp. Både skinn och limmade. Lycka till med lecasaneringen!
    Inser förresten hur mycken nedbrytande sinnesrörelse jag slipper, som aldrig förstått mig på det där med fotboll överhuvudtaget. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt, du har sluppit bli ledsen, men däremellan har man haft en del stunder av lycka också.

      Radera
  7. Bra att jag fick lära mig Interferencetecknet fast jag inte vet vad det betyder. Kanske fasthållning? Jag klarar dock Offside, frispark och straff. Och gult och rött kort.
    Jag är också rätt tacksam för att inte Zlatan är med. då kan man ju hålla på det laget som vinner - som t.ex. Holland!
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, eller Tyskland. Ett fantastiskt gäng i många år nu, dags att de vinner nåt också. Just sett dem krossa Portugal.

      Radera