tisdag 29 augusti 2017

Muddring i hamnen

På dagens hundpromenad tittar Hjo-Hjo upp på sin husse och undrar vad i hela friden den bloggande gamle mannen ska berätta om idag. Har inte Bloggaren skrivit tillräckligt och nog om väsentligheterna i Hjo? Dvs mig. Kan så vara, kan så vara. Men nu muddras det i hamnen och väsentligare blir det inte i Hjo denna sommar. När Vättern sjunker och S/S Trafik ligger där den ligger. Och årets ångbåtsjazz visserligen svängde men svängde kvar vid kaj.

Så alltså. Vi knäpper en bild och skriver en rad. Okay, säger hunden. Om det är så du vill ha det, old man.

Jepp, fast om du är snäller får du vara med på en bild du ock. Och poserar lydigt intill plurret. Nybadad och grann.

Ja, men då så. Då återstår bara att berätta att Bloggaren har blivit med grill. Och att fläskkarrén verkar bli ovanligt väl marmorerad och mör på Västergatan. Och att Bloggaren är rätt mör själv. Och längtar till la France. Till Beaune till exempel.

Så att.





12 kommentarer:

  1. Grattis till grillen! mör karré ska man aldrig underskatta :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej minsann. Nu grillas det hej vilt. Trodde jag aldrig. Ha de gott!

      Radera
  2. Så det muddras I Hjo och Hjo-Hjo påverkar bloggaren the old man till ett inlägg - grillmästaren hälsas välkommen in o bloggosfären igen!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Trevligt med en hamn. Den ger karaktär åt en plats tycker jag.
    Grillning tycks många ägna sig åt.
    Jag har inte kommit in i den “svängen" riktigt men kan tänka mig att Hjo-Hjo tycker om grilloset. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hamnen är Hjos hjärta. Här har varit torrt två somrar i rad så vattenståndet ligger runt 40 cm lågt. Dock har ihållande regn några dagar fått sjön att återhämta sog något. 5-6 cm skulle jag tro.

      Radera
  4. Behövligt kanske med en muddring i hamnen, sen får man hoppas att det blir mycket regn de dagar som det regnar. Sol på dagen och regn på natten.
    Blir det en massa oväsen av muddringen eller ?
    Får Hjohjo någon smakbit när du grillar och vad grillar och gillar du mest.
    Förstår du längtar till ner till la France och trakterna kring Beaune, du kanske vill trampa druvor på vingårdarna och göra olika provsmakningar ? Det hade inte varit så dumt . . .
    Må gott - hälsa Hjohjo/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saken är den att man trampar druvorna som bäst just nu. Pinot noir och chardonnay nästan uteslutande. Och en och annan provsmakning blir det så klart.

      Radera
  5. Nu har jag rest i Frankrike på Google, det händer jag gör det, intressant. Vackert i Beaune.
    Min sonhustru sitter nu på direkt buss till Lacanau sydväst om Bordeaux. Hon ska springa Medoc maraton loppet där. Ja vi har olika passioner i livet som tur.
    :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något sorts inlägg om Beaune lär det väl bli med tiden. Jo, det är underbart fint här. Utan maraton.

      Radera
  6. Lite sent med att bli med grill. :)
    Kul att se foton från min gamla hemstad.
    Jag gissar på att du njuter i Frankrike nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cirka tre år sent bara. På balkongen i Gbg funkade det inget bra.

      Radera