Hjo-Hjos
äventyr går vidare. Det är som vore han Biggles eller Kulla-Gulla.
Idag i Slottsskogen i Göteborg, där han blir helt och hållet
bortkollrad i bollen av alla goda och dåliga dofter. Mest dåliga,
Slottsskogen är som hundarnas Andra Lång, han ramlar in och sedan
ramlar han ut, såvitt han vet. Om Andra Långgatans vänner och
Håkan H. förstår vad Bloggaren menar.
Det är rena rama Slottsskogen runt, husse stretar och hunden drar. Hur många hundmamseller har inte lättat sig vid och omkring Lilla dammen? Jovisst, detta är paradiset för en kille från Hjo vid Vättern. Vid Björngårdsvillan morrar han dovt åt en herre från Majorna, en engelsk bulldoggeherre. Håll unnan å jäklar anacka. För här tämmer ja. Så ja, så ja...
Sedan iväg till Boulangerie Ducoin för inköp av bakverk på franska. - Hur är det Hjo-Hjo, gillar du tarte aux fraise? - Mais oui, monsieur. Deux, s'il vous plaît.









