måndag 2 december 2013

Pensionärsliv

Var till biblioteket och lämnade tillbaka böcker idag, bl a Den sanna historien om Pinocchios näsa – halvläst. Tycker att Leif GW med åren förälskat sig lite väl i sitt polisiära rötägg Evert Bäckström. Jag gillade Lars Martin Johansson, mannen som kunde se runt hörn. Synd att han gick och dog.

Måste bara berätta. Tog vägen längs Hjoån till stan, den är fin även så här års. Spankulerar där på Regeringsgatan och går backen ner till ån, stannar till vid bron och där simmar herr och fru and. Jag tänker att okej då, tar fram kameran och siktar. Då kommer hela gänget flygande mellan träden. De hade redan räknat ut att här kommer en pensionär, trodde inte att det syntes så tydligt. Men tyvärr kompisar, inget bröd i påsen den här gången, bara böcker.

På hemvägen köper jag rökt sik. Lär visst inte vara så nyttigt sägs det. Men som pensionär gör jag sällan något jag inte vill. Och eftersom sik är gott så...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar