lördag 14 december 2013

Göteborgsväder

I Göteborg igen och gråvädret slår till så fort man sätter sin fot i stan. Göteborgsväder således, grått grått och blött blött. Men det är fullt naturligt, det är så det är i denna stad. Skitvädret börjar här i väster och fortsätter sedan in över landet, om än i förminskad styr
ka. Trots detta myllrar det av folk i city. Kan inte påstå att jag längtar tillbaka.

Några julklappar inom äktenskapet, förutom gemensam Ipad (se tidigare inlägg), skulle det inte bli i år. Nu blir det så ändå. Dottern guidar mig fram genom designshoppar och boutiquer och till slut har jag beslutat mig för ett inköp i ren utmattning. Jag vet hur det blir, jag kommer att ligga hela eftermiddagen, klarar inte sådana här utsvävningar.

Fast visst har Göteborg sina trevliga sidor. Saluhallen till exempel. Köper lite invandrade blandade korvar – vildsvin, lamm, chorizo och bratwurst. Hamnar på Kågebaren, där får man sig serverad en riktig arbetartallrik: panerad sej med remouladsås och potatis. Toppen!

Kan också meddela att Pygmalion var mycket sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar